Nyheter på lätt svenska

Här kan du se aktuella nyheter, på TV talad med lättare svenska.Programmet finns även textat till engelska och arabiska. Nu kan man även testa en app som har 15 lika språk, appen översätter den svenska texten från programmet. Testa appen!

I länken till Aktuella nyheter, är det nyheter från den 23 oktober. I detta program berättar de att gränskontrollerna till Sverige kommer att finnas i ytterligare (minst) 3 månader.

Barnkanalen. Lilla aktuellt. Tv nyheter på lätt svenska.

Här finns det länkar till Tidningar, Sveriges radio. Läs, och lyssna på lätt svenska. Kardia lärande.

Sesam tidning med lätt svenska

Tidningen 8 sidor lyssna eller läs texten. På lättare svenska. SFI C, D nivå?

Minibladet. Lätta nyheter. Sydsvenskan.

Radio med nyheter på lättare svenska. Klartext.

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s