SFI kurs D våren 2024

Jag har förmånen att undervisa på SFI i Sorsele. En dröm har gått i uppfyllelse, det var så här jag önskade att mitt lärarjobb skulle vara.

På SFI i Sorsele är eleverna beundransvärda då de har många saker att lära sig och livspusslet går inte alltid att lösa men de kämpar verkligen på. De kollegor jag jobbar med och den rektor jag har förmånen att arbeta med i detta jobb, gör mig till en engagerad lärare.

Vi på SFI i Sorsele har denna vår bland annat sålt hamburgare till de som kör Vindelälvsdraget. Det är hundar och skidåkare som ”kör ”efter Vindelälvsleden. De pengarna kommer att användas till en resa för SFI eleverna. Vi har även haft en fiskedag. Detta i samarbete med Piraten och Fritidsbanken.

Jag har sammanställt en Padlet för de som studerar mot SFI D kursens mål i vår. Jag hänvisar ofta till SFI läraren Peters filmer på Youtube. Jag hoppas att vi en dag kan träffa honom live:)

Lämna en kommentar